دیزل ژنراتور پرکینز استمفورد Perkins & Stamford Diesel Generator
تاریخ انتشار   1397/06/05 13:42
بازدید   2026

دیزل ژنراتور پرکینز استمفورد Perkins & Stamford Diesel Generator

دیزل ژنراتور پرکینز استمفورد در واقع از کوپله موتورهای دیزل پرکینز(Perkins) با ژنراتور های استمفورد (Stamford) انگلستان تولید میگردند.
شرکت پرکینز در سال 1932 توسط فرانک پرکینز تاسیس گردیده و از آن زمان در زمینه تولید موتورهای دیزل فعالیت می نماید. با توجه به نیاز آن روز جامعه اروپا به تجهیزات کشاورزی، پرکینز فعالیت خود را در زمینه موتور های دیزل با تمرکز بر کاربری های کشاورزی شروع کرد. بسیاری از کشاورزان قدیمی ایران نیز این برند را از زمان ورود تراکتور هایی با موتور پرکینز به ایران در ذهن دارند.
پرکینز از سال 1970 تامین کننده اصلی موتور های دیزل جهت کمپانی کاترپیلار بوده است. با ادامه این همکاری ها

از سال 1998 پرکینز و کاترپیلار با حفظ برندهای خود رسماً در هم ادغام گردیدند.

در حال حاضر این دو برند با تفکیک بازار هدف خود در برخی از موارد محصولاتی را برای یکدیگر تولید می کنند.

برای نمونه میتوان به موتورهای سری 2200 ، 2500 و 2800 پرکینز اشاره کرد که شما میتوانید نشان CATERPILLAR را در اکثر قسمتهای مربوط به هسته موتور آن مشاهده کنید.

همچنین موتورهای دیزل سری 400 کاترپیلار دقیقاً محصولات شرکت پرکینز هستند که صرفاً با رنگ زرد و با نام کاترپیلار در بازار جهانی توزیع میگردند.

موتورهای دیزل پرکینز را میتوان به سه دسته اصلی زیر طبقه بندی نمود :

  • موتور دیزل دریایی: جهت تامین توان کشتی ها و قایق های تفریحی تولید و استفاده میگردند.
  • موتور دیزل صنعتی: جهت نصب بر روی ماشین آلات صنعتی همچون، لدرها، لیفتراکها ماشین آلات خردکن و سایر ماشین آلات سنگین استفاده میگردند.
  • دیزل های تولید توان: این دیزل ها صرفاً جهت تولید دیزل ژنراتورها استفاده میگردند. شاید مهمترین ویژگی این موتورها در صنعت دیزل ژنراتور، دور ثابت آنها میباشد. البته موتورهای گاز سوز که جهت تولید ژنراتور گازسوز استفاده میشوند نیز در این گروه(تولید توان) قرار دارند.

دیزل پرکینز در رده تولید توان یا همان دیزل ژنراتور ها (Power Generation) شامل سری های زیر می باشند:

  • دیزلهای پرکینز سری 400
  • دیزلهای پرکینز سری 1000
  • دیزلهای پرکینز سری 1100
  • دیزلهای پرکینز سری 1300
  • دیزلهای پرکینز سری 1500
  • دیزلهای پرکینز سری 2000
  • دیزلهای پرکینز سری 3000
  • دیزلهای پرکینز سری 4000

چرا دیزل های پرکینز اغلب با ژنراتورهای استمفورد کوپل می نمایند؟

دیزلهای پرکینز در شرایط کارکردی سخت محیطی(محیطهای مرطوب و پر گرد و غبار) و نحوه بارگیری بسیار با کیفیت و با دوام عمل میکنند.

با توجه به اینکه ژنراتور های استمفورد نیز از لحاظ کیفیت جزء اولین برند موجود در بازار ایران می باشند، اغلب دیزل های پرکینز را با این ژنراتور های استمفورد کوپل می نمایند. البته ژنراتور های لوری سومر نیز در رده ژنراتور های استمفورد می باشند که متاسفانه حضور بسیار ضعیف تری در بازار ایران داشته اند. دیزل ژنراتور های پرکینز استمفورد قابلیت تولید توان از 9KVA تا 2500KVA را دارا می باشند.

دیزل پرکینز ایرانی و چینی وجود دارد؟

باید توجه داشته باشید آن چه امروز تحت عنوان پرکینز ایران عرضه میشوند در واقع نتیجه فعالیت خطوط تولیدی هستند که سالها قبل شرکت پرکینز انگلستان آنها را از رده خارج نموده است. موتور سازان ایران با خریداری و نسب آنها هم اکنون در حال تولید این سری موتورها در ایران می باشد. در مورد شرکت LOVOL چین نیز وضعیت به همین منوال می باشد. در حال حاضر پرکینز انگلستان بر روی این خطوط تولید هیچ نظارتی نداشته و قطعات مصرفی آنها نیز توسط خود این شرکت ها . این سابقه تاریخی سبب گردیده در برخی موارد، فروشندگان از نام و سابقه پرکینز انگستان سوء استفاده نمایند و این محصولات متفرقه را با نام دیزل ژنراتور پرکینز عرضه نمایند.

دیزل های پرکینز ایرانی و چینی از نظر قیمتی نصف دیزل ژنراتورهای پرکینز انگلستان قیمت دارند.

سوء استفاده از نام پرکینز تا آنجا پیش رفت که شرکت Perkins انگلستان هرگونه ارتباطی را با این مجموعه نفی نموده و هرگونه مسئولیتی را در قبال شرکت LOVOL چین که تحت عنوان پرکینز فعالیت می نماید را نفی نموده. شما میتوانید با جستجوی Perkins lovol engines (tianjin) co ltd به صفحه سایت پرکینز در مورد طرح این موضوع برسید.

نکاتی در مورد ژنراتورهای استمفورد:

کارخانه استمفورد یکی از زیر مجموعه های کامینز آمریکا می باشد که در زمینه ژنراتور ها فعالیت می کند. که خود نشانی از قدرت و کیفیت محصولات این مجموعه است. نگرانی که در مورد موتور های دیزل LOVOL چین مطرح شد عیناً در مورد ژنراتور های استمفورد نیز وجود دارد. ژنراتور Stamford Power و بعضی دیگر از ژنراتور های ساخت چین در واقع طرحی از ژنراتور های استمفورد انگلستان می باشد که هیچ گونه ارتباطی با برند استمفورد انگلستان ندارند.
توصیه میشود در هنگام خرید دیزل ژنراتور سعی نمایید خرید از اماکن معتبر (تولید و کوپله کننده دیزل ژنراتور به جای بازرگانی ها و وارد کنندگان) را مد نظر قرار دهید و نه صرفاً خرید ارزان قیمت را.

کارخانه شرکت پایور دیزل آسیا دیزل ژنراتور های خود را با (OEM Certificate) از کمپانی پرکینز انگلستان در ایران تولید مینماید.

همچنین شرکت پایور دیزل کلیه خدمات سرویس و نگهداری، تعمیر و اورهال کلیه دیزل ژنراتور های پرکینز را در سراسر ایران ارائه می نماید.
**در صورت نیاز به هرگونه اطلاعات بیشتر در مورد دیزل ژنراتور های پرکینز این شرکت آماده پاسخ گویی به سئوالات شما میباشد.